Tämä kiehtova julkaisu esittelee kahden miehen roolit siinä, kuinka pienestä työpajasta 1800-luvun Pariisissa on kasvanut yksi menestyneimmistä ja tunnetuimmista brändeistä maailmassa.
Sekä käsityöstään että korkeasta laadustaan tunnetun Louis Vuittonin luksustalon perusti sen Louis Vuitton vuonna 1854.
Tämän julkaisun ensimmäisellä puoliskolla seurataan Vuittonin innovaatioita, jotka muuttivat vähän tunnetun laukkuja valmistaneen "pakkaajan" Pariisin tärkeimmäksi luksustavaroiden valmistajaksi, jonka asiakaskuntaan kuului hänen elinaikanaan ranskalainen aatelisto sekä vauraan imperiumin eliitti.
Ensiluokkaiset ja ennennäkemättömät esimerkit Vuittonin käsityötaidosta ja niihin liittyvät muoti-ilmiöt ovat näiden lukujen kohokohtia.
Kirjan toisessa puoliskossa tarkastellaan Marc Jacobsin roolia Louis Vuittonin luovana johtajana (vuodesta 1997). Hän vei Louis Vuitton -talon uudelle aikakaudelle tekemällä yhteistyötä taiteilijoiden ja suunnittelijoiden kanssa, kuten Takashi Murakami, Richard Prince, ja Stephen Sprouse, sekä suunnittelemalla yritykselle erittäin menestyneitä ja haluttuja vaatteita.
Tarkastellessaan kahta erilaista, mutta usein samanlaista uraa sadan vuoden välein, Louis Vuitton / Marc Jacobs ei ole vain kerroksellinen tutkimus luksusbrändin kehityksestä viimeisen 150 vuoden aikana, vaan myös uuden vuosisadan teknisten ja muotoiluinnovaatioiden juhla.
27×30,5cm.
Englanninkielinen.